Rådgivning

Haderslev Krisecenter har døgnåbent og 3 hovedfunktioner:

Telefonisk
henvendelse.

Personlig
henvendelse.

Sikkert ophold
i ca. 3 måneder.

Telefonisk henvendelse.

Alle kan få rådgivning ved at kontakte Haderslev Krisecenter på tlf. 74 52 80 25 hele døgnet.

Mellem kl. 7 – 17 på hverdage træffes der socialfagligt personale. Udover dette tidsrum træffes der frivillige.

Krisecentret har tavshedspligt.

Personlig henvendelse.

Der tilbydes personlig rådgivning ved personlig henvendelse med eller uden forudgående aftale.

Ved henvendelse uden forudgående aftale må man påregne ventetid på samtale.

Man henvises til separat mødelokale, så der ikke bliver kontakt med beboerne i huset.

Samtalen er gratis.

Krisecentret har tavshedspligt.

Sikkert ophold.

Voldsramte kvinder med eller uden børn kan få sikkert ophold på centret i op til ca. 3 måneder.
Det er krisecentrets leder der afgører om en kvinde er centrets målgruppe.
Der opkræves kostbetaling på 85 kr. pr. døgn for kvinder under opholdet.

Under opholdet får hver familie en kontaktperson, som har til opgave at hjælpe kvinden gennem opholdet med det størst mulige udbytte.
Centret har sovende nattevagt.